Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomePortalGalleryLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide)

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Greegorian
Officer
Officer
Greegorian


Posts : 81
Join date : 2009-01-10
Age : 36
Location : Sweden

XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) Empty
PostSubject: XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide)   XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) EmptyFri Apr 17, 2009 2:06 pm

Det här en taktik som jag har baserat utifrån dom filmer jag sett och den info jag kan. Att notera är att jag inte vet om det här är optimalt eller om det fungerar över huvudtaget men jag känner på mig att så här ska det gå till. Ge feedback och kommentera på den här guiden så kan vi kompletera med saker som jag missar.

DBM: http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/deadly-boss-mods/download/345644.aspx
Vill att alla kollar så att dom har senaste. Så bästa sättet är att ladda ner och ersätta. Tar inte många sekunder.


XT-002 Deconstructor.
Hp: 25.000.000.
Hard Enrage: 6 min

Positionering:

XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) Xt00210


BLÅ: MT

Svart: XT-002

RÖD: Melee L & Melee R

GRÖN: RANGE L & RANGE R

KRYSS: OFTANK SPOTS

LILA: ADDS SPAWN POINTS

dom 2 melee grupperna ska klumpa upp sig i 2 klumpar. L & R. L & R bestämer vilket håll man ska springa åt när man får en bomb på sig (pilarna).

Samma gäller för Range L&R dock kan dom stå mer utspritt då Range springer bakåt.

Tacs:

The pull: Pulla på lämpligt sätt, När han e på sidorna eller när han står i mitten spelar igen roll. Positionera MTn så att han står precis under första trappsteget. Bossen står en bit ut.

Phase 1: Vi vill skippa så mycket P1 som möjligt, eftersom att han lägger Tympanic Tantrum varje minut som gör 10% dmg varje sec i 12 sec = 120% av ditt hp. Vi ska verkligen nuka Xt-002 så vi får ner han till 75% innan han lägger sin Tympanic Tantrum. Då kommer han gå in i Phase 2.

Bomber under Phase 1: Vi kommer assigna en healer i varje range grupp som kommer få hålla koll på den som får bomb på sig. Den som får bomb ska direkt springa i den riktning som bilden visar (pilarna) och blir då healad av assignad healer. Alla andra healers = MT healer / Raid.

Phase 2: Bossen droppar sitt hjärta och börja spawna adds. Vi drar heroism och nukar hjärtat så mycket vi kan. Hjärtat tar 100% extra dmg. Målet är att få ner hjärtat till ca 10%. DOCK FÅR HJÄRTAT INTE DÖ VILKET AKTIVERAR HARDMODE! Får vi ner hjärtat till lågt hp kommer XT-002 Gå in i phase 1 med ca 55% hp vilket gör att vi snabbt kan trycka ner han till 50% och aktivera Phase 2 igen.

Under Phase 2 kommer det även komma adds. Range måste nuka hjärtat men ser dom att det kommer en klump med Scrab Bots så leta efter en bomb som går nära. Går Bomb Bots hp under 50% kommer den explodera och göra 50% till oss som står nära och hude dmg till Scrap Bots / Pummlers. Kommer Scrap Bots nära XT-002 kommer dom Merga till Repairbot och heala XT-002 för okänd siffra (runt 1-3%).
Scrab Bots har ca 50k hp! (kan någon bekräfta?) vilket ska gå att AoE ner ganska så fort. Viktigt är att vi får ner Scrap Bots innan dom når XT-002.

Pummlers måste Oftankas utav 2 st oftanks. Oftanks får 2 hörn var (Vänster / Höger). Därför behöver vi 2 St of tank healers.

Tympanic Tantrum kan inte ske i Phase 2. Bomber kan inte heller spawna.

När XT-002 Kommer ur sin andra Phase 2. Så ska han ha ganska lågt hp. Har vi dragit speed pots bör han ligga på runt 35%.
Nu kommer det svåra: Tympanic Tantrum behöver inte nödvändigtvis Reseta sin CD varje phase 2. Det här är något jag inte har koll på Sad
Om han resetar så har vi 1 min på oss att bränna bort 10% på han och få in han i phase 2. Dock kommer Range få fokusera på Scrab / Bomb bots eftersom att 1-3% är riktigt mycket heals.

Oftanks ska försöka kita in Pummlers i Bomb Botsen = Hög skada på dom. Dock så måste Bomb bots ner till 50% för att explodera (vilket ni ska veta vid det här laget)

Vi kommer inte kunna skippa alla Tympanic Tantrum. Det är viktigt att ALLA som kan heala healar. Då menar jag Ret palas, Ench shamans osv.
Bomber kommer komma upp under Tympanic Tantrum, vilket kommer göra det svårt att heala. Därför ska man dra Bubbla, Ice block, Cloak of shadows. Allt som kan ta bort bomber under Tympanic Tantrum. HOTFIX: Bomber kommer inte spawna när han channlar sin Tympanic Tantrum

Min taktik är baserat på att Oftanks håller adds så mycket dom kan. Därför behöver vi 2 bra healers på dom. Dom kommer behöva mycket heals om Tympanic Tantrum sker. Det är därför viktigt att oftanks försöker få ner nån add med hjälp utav bomberna.

Resten är bara snurra runt i dom 2 faserna. Individuell prestation på den här bossen är det viktigaste att tänka på. Får ni bomb = bort från gruppen direkt. Ingen stå kvar o vänta på att casten ska flyga iväg utan ut direkt!

Roller:

Melee: Melee skall endast nuka XT-002 och sedan fulla nuka hjärtat. Om Scrapbots kommer för nära så kan Melee göra AoE

Range: Range nukar XT-002. I första Phase 2 så nuka hjärtat, Döda Boombots från dom närmaste hörnen om dessa skulle närma sig raidet. I phase 1 sen så tar range hand om Scrapbots och resterade Boombots.

Healers: Simpelt, TOP HEALA. 2 Får vara Bomb healers och sen får folk hjälpa till på OTs.

OTs: Gå ur melee gruppen i phase 2 och plocka upp pummlers när dessa närmar sig raidet. Kita Pummlers mot Boombots men se till så att ni är i range för heals.

Tympanic Tantrum: När detta sker så ska bossen ha varit i phase 2 minst 2 gånger. Det man kan göra för att minska skadan man tar är att paladiner speccar "Divine Scarifice" som skickar 30% av alla skada raidet tar till paladinen. Dock max 150% av Paladinens Max HP. Dra den och bubbla så kommer det bli lättare.

Det är min GG (Greger Guide). Se till att ha senaste DBM Lägger upp en länk till nyaste.


Last edited by Greegorian on Sat Apr 18, 2009 2:57 pm; edited 4 times in total
Back to top Go down
Wikipedia
Member
Member



Posts : 16
Join date : 2009-01-14

XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) Empty
PostSubject: Re: XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide)   XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) EmptyFri Apr 17, 2009 3:44 pm

Det ser bra ut, kanske kan lägga till lite mer efter 10-man idag.
Back to top Go down
drdaim
Member
Member



Posts : 13
Join date : 2009-01-14
Age : 32
Location : udevalla

XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) Empty
PostSubject: Re: XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide)   XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) EmptyFri Apr 17, 2009 10:07 pm

Det ser bra ut Greeger.
Idag när jag satt på tåget kom jag och tänka på vad är den bästa tacs på XT-002 Deconstructor.
Tänka då på en video jag såg här om dagen tror att den kan fungera om alla håller kolla på om dem får någon debuff
jag gjorde en lite bild på min tåg resa.
Hoppas ni fattar den men något så här stog dem


XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) Xt-00211


Edit: Nu hitta jag filmen Smile kilck
Back to top Go down
Sponsored content





XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) Empty
PostSubject: Re: XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide)   XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide) Empty

Back to top Go down
 
XT-002 Deconstructor GG (Greger Guide)
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» XT-002 Deconstructor

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Six Days :: PvE snack-
Jump to: